Elk jaar komen er honderden managementboeken uit in Nederland, en als je Engelstalige erbij telt kom je op duizenden! Een eerlijke recensie helpt je met kiezen.
Hier vind je elke week een nieuwe, eerlijke recensie of mini-recensie. Alle boeken worden gerate op een schaal van 1 tot 5. In de lange, in 5 minuten te lezen recensie, vind je een uitgebreide onderbouwing van die rating. De korte, in 1 minuut te lezen mini-recensie geeft heel kort de reden weer.
Hoe weet je of een recensie eerlijk is?
In vrijwel elke recensie kom je kritiek tegen. Natuurlijk is het aan jou om te bepalen hoe zwaar die kritiek weegt. Spel- en grammaticafouten kunnen je heel erg storen, of juist niet. Je vindt een stevige onderbouwing van de stellingen in een boek belangrijk, of juist niet.
Elke recensie bevat een rating. Die zijn vaak 3 of zelfs nog lager!
Voor de recensies wordt niet betaald. De boeken worden wel vaak gratis toegestuurd door de schrijver, uitgever of distributeur. Dat heeft geen invloed op de onafhankelijkheid van de beoordeling. Wel worden er affiliate links gebruikt.
De recensist heeft 40 jaar ervaring in het auditvak. Dat betekent dus volledig geconditioneerd zijn om te zoeken naar fouten, afwijkingen en verbeterpunten. En die worden dan ook vaak gevonden…
-
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen. Sorry, Jos, maar ik vond dit boek wèl grappig. Dat komt door alle voorbeelden om de leerpunten van ‘Thuis ben ik niet zo leuk’ uit 2020 te illustreren.
-
Waarom lukt het je niet om jouw idee zo over te brengen dat het blijft plakken, dat het mensen tot actie aanzet? Jouw boodschap voldoet niet aan het raamwerk voor SUCCES: Simple, Unexpected, Concrete, Credibility, Emotional en Stories. Aldus De plakfactor (Made to Stick) van Dan & Chip Heath uit 2007. Ik schreef er een Samenvatting van.
-
Een uitstekend leesbaar boek met een grappige, vaak cynische toonzetting. Met goed onderbouwde onderzoeksresultaten duidt Klein ontwikkelingen bij de ‘grote merken’ die nu, 20 jaar later, gangbaar zijn. Haar verwachte ‘golf van oppositie’ zien we nu bij de opkomst van de ‘Betekeniseconomie’.
-
Gewèldig vond ik het vorige boek van Martin van Staveren: Risicoleiderschap. En dus las ik vrijwel direct na publicatie het vervolg: Iedereen risicoleider. In dit boek gaat hij verder in …
-
Onsterfelijkheid, Geluk en Goddelijkheid, dat is waar de mensheid naar streeft, en wat we op niet al te lange termijn ook gaan bereiken. Op het eerste gezicht klinkt dit goed. …
-
Een compact, zeg maar ‘lean’ boekje is, wat kleine ondernemers helpt om privacy-vraagstukken op een efficiënte manier op te lossen: Lean Privacy van Nico Mookhoek. Veel praktische uitleg, aansprekende voorbeelden, èn aandacht voor de (externe) klant. Voor de éénpitter of de (FG bij een) kleine onderneming.